პროექტის სახელწოდება - ვიტამინები
პროექტის მთავარი იდეა - რამდენად ჯანსაღი საკვებით ვიკვებებით
პროექტის აქტუალობა - ვიტამინების როლი ადამიანის ორგანიზმისათვის, განსაკუთრებით C, A და B ვიტამინები, დღესდღეობით ჯანსაღი კვების პრობლემა დადგა დღის წესრიგში.
პროექტის მიზნები- მოსწავლეები შეიმეცნებენ ჯანსაღი ცხოვრების წესს, შეძლებენ განსაზღვრონ საკვებ პროდუქტში სხვადასხვა ვიტამინები.
მონაწილეთა ასაკი 17 წელი, XI კლასი
პროექტის მიზნები- მოსწავლეები შეიმეცნებენ ჯანსაღი ცხოვრების წესს, შეძლებენ განსაზღვრონ საკვებ პროდუქტში სხვადასხვა ვიტამინები.
მონაწილეთა ასაკი 17 წელი, XI კლასი
ვადები/ხანგრძლივობა ორი კვირა
მოსალოდნელი შედეგები - გაეცნობიან რა როლი აქვს ვიტამინებებს ადამიანის ცხოვრებაში, როგორ ვიკვებოთ ჯანსაღი საკვებით.
პროექტის საჭირო რესურსი - კომპიუტერი, პროექტორი, ქიმიური ჭურჭელი(სინჯარები, კოლბები, ჭიქები, შტატივი, სპირტქურა, რეაქტივები.)ფორმატი, ფურცლები,ფლომასტერები.
პროექტის მსვლელობა - მოსწავლეებს გადათვლის წესით ვყოფ 4 ჯგუფად
1ჯგუფი-მოიძიებს ინფორმაციას წყალში ხსნადი ვიტამინების შესახებ.
2 ჯგუფი-მოიძიებს ინფორმაციას ცხიმში ხსნადი ვიტამინების შესახებ.
3ჯგუფი-დამზადებს ბუკლეტებს და პლაკატებს
4ჯგუფი- მოამზადებს პრეზენტაციას
2 ჯგუფი-მოიძიებს ინფორმაციას ცხიმში ხსნადი ვიტამინების შესახებ.
3ჯგუფი-დამზადებს ბუკლეტებს და პლაკატებს
4ჯგუფი- მოამზადებს პრეზენტაციას
საგნებთან/საგნობრივ ჯგუთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი - ბიოლოგია
პროექტის ხელმძღვანელი- ქეთევან არჯევანიძე.ელექტრონული ფოსტა
q.arjevanidzmaile24@gmail.com
21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები
21-ე საუკუნის ძირითადი უნარ-ჩვევები1
სწავლისა და გამომგონებლობის უნარ-ჩვევები
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
● მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
● ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
● ახალი და მრავალფეროვანი პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
● შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
● საღი მსჯელობა და აღქმა;
● რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
● სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
● მიზნობრივი კითხვების ფორმულირება და დასმა სხვადასხვა მოსაზრების
● ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
● იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი
● სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
● საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და
● პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.
საინფორმაციო, მედია და ტექნოლოგიური უნარ-ჩვევები
საინფორმაციო წიგნიერება
● ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური
● ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე
ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.
გასაცნობად და უკეთესი გადაწყვეტილებების მისაღებად;
და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
ფორმით;
მოქნილობის დემონსტრირება;
შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ
საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
მედიაწიგნიერება
● მედიაგზავნილების შექმნის, მათი მიზნობრიობის, გამოყენებული ინსტრუმენტების,
● მესიჯების ინდივიდუალურ დონეზე ინტერპრეტაციას/გაგებას შორის განსხვავებების,
მახასიათებლებისა და კონვენციების ცოდნა;
მედიაგზავნილებში ღირებულებებისა და მოსაზრებების გათვალისწინების ან
უგულებელყოფის და რწმენაზე თუ ქცევაზე მედიის გავლენის საკითხების შესწავლა
და ანალიზი;
საკითხების საფუძვლიანი ცოდნა.
● ინფორმაციის ხელმისაწვდომობისა და გამოყენების ეთიკური/იურიდიული
ისტ(ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების) წიგნიერება
საავტორო უფლება © ინტელის კორპორაცია, 2011 წელი. ყველა უფლება დაცულია. 1 of 3
ინტელის სასწავლო პროგრამა
ძირითადი კურსი
● ციფრული ტექნოლოგიების, კომუნიკაციის ინსტრუმენტებისა და/ან ქსელების
● ტექნოლოგიის გამოყენება, როგორც ინფორმაციის კვლევის, ორგანიზების, შეფასებისა
შესატყვისი გამოყენება ინფორმაციაზე წვდომის, მისი მართვის, ინტეგრაციის,
შეფასებისა და შექმნისათვის გენერირება ცოდნის ეკონომიკაში ფუნქციონირების
მიზნით;
და კომუნიკაციის საშუალების. ინფორმაციის ხელმისაწვდომობისა და გამოყენების
ეთიკური/იურიდიული საკითხების საფუძვლიანი ცოდნა.
სასიცოცხლო და კარიერული უნარ-ჩვევები
მოქნილობა და ადაპტაცია
● განსხვავებულ როლებსა და პასუხისმგებლობებთან ადაპტაცია;
● გაურკვეველ სიტუაციებსა და პრიორიტეტების ცვლილების გარემოში ეფექტურად
მუშაობა.
ინიციატივა და დამოუკიდებელი მუშაობა
● საკუთარი სასწავლო საჭიროებებისა და წარმოდგენების მონიტორინგი;
● უნარ-ჩვევების განსაზღვრული დონის და/ან სასწავლო პროგრამით
● ინიციატივის გამოჩენა, უნარ-ჩვევების პროფესიულ დონეზე დახვეწის მიზნით;
● დავალებების განსაზღვრა, პრიორიტეტების მინიჭება და შესრულება პირდაპირი
● დროის და სამუშაო დატვირთვის ეფექტური განკარგვა;
● უწყვეტი განათლებისთვის მზაობის დემონსტრირება.
სოციალური და კულტურული უნარ-ჩვევები
● ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობა;
● მოსაზრებებისა და გადაწყვეტილებების საჭიროებისამებრ დაბალანსება სხვადასხვა
● კულტურული განსხვავებების გათვალისწინება და სხვადასხვა პერსპექტივის
გათვალისწინებული ჩარჩოს მიღმა სამუშაოს ჩატარება, ცოდნისა და
კომპეტენტურობის ამაღლების მიზნით;
ზედამხედველობის გარეშე;
ჯგუფთან ერთობლივი მუშაობისას;
გამოყენება შემოქმედებითობისა და მუშაობის ხარისხის ამაღლების მიზნით.
პროდუქტიულობა და ანგარიშვალდებულება
● მაღალი სტანდარტებისა და მიზნების განსაზღვრა და უზრუნველყოფა სამუშაოს
● გულმოდგინებისა და პოზიტიური სამუშაო ეთიკის დემონსტრირება (მაგალითად,
ლიდერობა და პასუხიმგებლობა
● ინტერპერსონალური და პრობლემების გადაჭრის უნარ-ჩვევების გამოყენება
● ჩართული მხარების ძლიერი თვისებების/უნარების გამოყენება საერთო მიზნის
● ერთიანობისა და ეთიკური ქცევის დემონსტრირება;
● ფართო საზოგადოების ინტერესების გათვალისწინება, პასუხისმგებლიანი მოქმედება.
1
წყარო: პარტნიორობა 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევებისთვის (www.21stcenturyskills.org). მასალის გამოყენების უფლება მიღებულია.
ხარისხიანად და დროულად შესრულებისათვის;
პუნქტუალობა და სანდოობა).
ჩართული მხარეების მიერ მიზნების მისაღწევად;
მისაღწევად;
საავტორო უფლება © ინტელის კორპორაცია, 2011 წელი. ყველა უფლება დაცულია. 2 of 3
ინტელის სასწავლო პროგრამა
ძირითადი კურსი
Intel, Intel logo, Intel Education Initiative და Intel Teach Program ამერიკის შეერთებულ შტატებსა და სხვა
ქვეყნებში არიან კორპორაცია ინტელის საფირმო ნიშნები.
*სხვა სახელწოდებები და ბრენდები შესაძლოა იყოს სხვათა საკუთრება
პროექტის ხელმძღვანელი- ქეთევან არჯევანიძე.ელექტრონული ფოსტა
q.arjevanidzmaile24@gmail.com
21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები
21-ე საუკუნის ძირითადი უნარ-ჩვევები1
სწავლისა და გამომგონებლობის უნარ-ჩვევები
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
● მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
● ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
● ახალი და მრავალფეროვანი პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
● შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
● საღი მსჯელობა და აღქმა;
● რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
● სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
● მიზნობრივი კითხვების ფორმულირება და დასმა სხვადასხვა მოსაზრების
● ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
● იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი
● სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
● საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და
● პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.
საინფორმაციო, მედია და ტექნოლოგიური უნარ-ჩვევები
საინფორმაციო წიგნიერება
● ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური
● ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე
ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.
გასაცნობად და უკეთესი გადაწყვეტილებების მისაღებად;
და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
ფორმით;
მოქნილობის დემონსტრირება;
შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ
საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
მედიაწიგნიერება
● მედიაგზავნილების შექმნის, მათი მიზნობრიობის, გამოყენებული ინსტრუმენტების,
● მესიჯების ინდივიდუალურ დონეზე ინტერპრეტაციას/გაგებას შორის განსხვავებების,
მახასიათებლებისა და კონვენციების ცოდნა;
მედიაგზავნილებში ღირებულებებისა და მოსაზრებების გათვალისწინების ან
უგულებელყოფის და რწმენაზე თუ ქცევაზე მედიის გავლენის საკითხების შესწავლა
და ანალიზი;
საკითხების საფუძვლიანი ცოდნა.
● ინფორმაციის ხელმისაწვდომობისა და გამოყენების ეთიკური/იურიდიული
ისტ(ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების) წიგნიერება
საავტორო უფლება © ინტელის კორპორაცია, 2011 წელი. ყველა უფლება დაცულია. 1 of 3
ინტელის სასწავლო პროგრამა
ძირითადი კურსი
● ციფრული ტექნოლოგიების, კომუნიკაციის ინსტრუმენტებისა და/ან ქსელების
● ტექნოლოგიის გამოყენება, როგორც ინფორმაციის კვლევის, ორგანიზების, შეფასებისა
შესატყვისი გამოყენება ინფორმაციაზე წვდომის, მისი მართვის, ინტეგრაციის,
შეფასებისა და შექმნისათვის გენერირება ცოდნის ეკონომიკაში ფუნქციონირების
მიზნით;
და კომუნიკაციის საშუალების. ინფორმაციის ხელმისაწვდომობისა და გამოყენების
ეთიკური/იურიდიული საკითხების საფუძვლიანი ცოდნა.
სასიცოცხლო და კარიერული უნარ-ჩვევები
მოქნილობა და ადაპტაცია
● განსხვავებულ როლებსა და პასუხისმგებლობებთან ადაპტაცია;
● გაურკვეველ სიტუაციებსა და პრიორიტეტების ცვლილების გარემოში ეფექტურად
მუშაობა.
ინიციატივა და დამოუკიდებელი მუშაობა
● საკუთარი სასწავლო საჭიროებებისა და წარმოდგენების მონიტორინგი;
● უნარ-ჩვევების განსაზღვრული დონის და/ან სასწავლო პროგრამით
● ინიციატივის გამოჩენა, უნარ-ჩვევების პროფესიულ დონეზე დახვეწის მიზნით;
● დავალებების განსაზღვრა, პრიორიტეტების მინიჭება და შესრულება პირდაპირი
● დროის და სამუშაო დატვირთვის ეფექტური განკარგვა;
● უწყვეტი განათლებისთვის მზაობის დემონსტრირება.
სოციალური და კულტურული უნარ-ჩვევები
● ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობა;
● მოსაზრებებისა და გადაწყვეტილებების საჭიროებისამებრ დაბალანსება სხვადასხვა
● კულტურული განსხვავებების გათვალისწინება და სხვადასხვა პერსპექტივის
გათვალისწინებული ჩარჩოს მიღმა სამუშაოს ჩატარება, ცოდნისა და
კომპეტენტურობის ამაღლების მიზნით;
ზედამხედველობის გარეშე;
ჯგუფთან ერთობლივი მუშაობისას;
გამოყენება შემოქმედებითობისა და მუშაობის ხარისხის ამაღლების მიზნით.
პროდუქტიულობა და ანგარიშვალდებულება
● მაღალი სტანდარტებისა და მიზნების განსაზღვრა და უზრუნველყოფა სამუშაოს
● გულმოდგინებისა და პოზიტიური სამუშაო ეთიკის დემონსტრირება (მაგალითად,
ლიდერობა და პასუხიმგებლობა
● ინტერპერსონალური და პრობლემების გადაჭრის უნარ-ჩვევების გამოყენება
● ჩართული მხარების ძლიერი თვისებების/უნარების გამოყენება საერთო მიზნის
● ერთიანობისა და ეთიკური ქცევის დემონსტრირება;
● ფართო საზოგადოების ინტერესების გათვალისწინება, პასუხისმგებლიანი მოქმედება.
1
წყარო: პარტნიორობა 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევებისთვის (www.21stcenturyskills.org). მასალის გამოყენების უფლება მიღებულია.
ხარისხიანად და დროულად შესრულებისათვის;
პუნქტუალობა და სანდოობა).
ჩართული მხარეების მიერ მიზნების მისაღწევად;
მისაღწევად;
საავტორო უფლება © ინტელის კორპორაცია, 2011 წელი. ყველა უფლება დაცულია. 2 of 3
ინტელის სასწავლო პროგრამა
ძირითადი კურსი
Intel, Intel logo, Intel Education Initiative და Intel Teach Program ამერიკის შეერთებულ შტატებსა და სხვა
ქვეყნებში არიან კორპორაცია ინტელის საფირმო ნიშნები.
*სხვა სახელწოდებები და ბრენდები შესაძლოა იყოს სხვათა საკუთრება
No comments:
Post a Comment